Het lokaal bestuur ondertekent samen met andere overheidsinstellingen verschillende protocollen. Dat zijn overeenkomsten waarin twee of meerdere overheidsinstellingen afspraken maken over de elektronische uitwisseling van persoonsgegevens. Met die gegevens kan je een persoon rechtstreeks of onrechtstreeks identificeren, bv. via naam, adres of rijksregisternummer.
In een protocol staat o.a. opgenomen:
- welke overheidsinstellingen persoonsgegevens uitwisselen;
- het doel;
- welke veiligheidsmaatregelen ze nemen.
Als inwoner kan je de protocollen die het lokaal bestuur ondertekende, raadplegen in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Download ze hieronder.
Bijlagen
- Protocol Vlaams Handhavingsplatform [721,3Kb] (pdf)
- Protocol Opgroeien regie (lokaal team Kind en Gezin) [661,4Kb] (pdf)
- Protocol Vlaamse Huisvestingstool en huisvesting tijdelijk ontheemden uit Oekraïne [523,4Kb] (pdf)
- Protocol Vlaamse Huisvestingstool en huisvesting tijdelijk ontheemden uit Oekraïne (akkoord) [157,6Kb] (pdf)
- Protocol politiezone KASTZE [1,1Mb] (pdf)
- Protocol Het Vlaamse Woonanker [1,2Mb] (pdf)