Werkt je nachtteller voor elektriciteit niet? Dien een schadeklacht in bij Fluvius

Gepubliceerd op vrijdag 20 januari 2023 8.26 u.
Sinds begin december krijgen we opmerkingen van inwoners dat hun teller van het nachttarief voor elektriciteit niet meer werkt. Dat komt door een frequentiewisseling die Fluvius eerder doorvoerde. Wie dit probleem vaststelt, kan een schadeklacht bij Fluvius indienen.

Het probleem situeert zich alleen bij analoge tellers. Bij digitale tellers is er geen probleem. Fluvius zou enkele jaren geleden de tellers op de omschakeling naar een andere frequentie hebben aangepast, maar dat zou dus niet bij iedereen het geval zijn.

Fluvius is op de hoogte en werkt aan een oplossing, maar het is niet meteen duidelijk wanneer die er zou zijn. Door de niet-werkende teller voor nachttarief, wordt het verbruik al die tijd bij het dagtarief geteld en dat is een verschil. Het dagtarief was eind december ongeveer 0,05 euro per kWh duurder dan het nachttarief. Dat wil zeggen dat een verbruik van 1000 kWh bij een niet-werkende teller ongeveer 50 euro duurder is.

Dien een schadeklacht in bij Fluvius

Heb je een analoge teller? Controleer dan zeker of er bij jou een probleem is. Is dat het geval? Dan vraagt Fluvius om een schadeklacht in te dienen. Dat kan via www.fluvius.be/nl/thema/storingen-en-werken/klachten. Fluvius zal vervolgens bekijken hoe ze daaraan tegemoet kunnen komen.